خروجی فاضلاب یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی رجه بابل پلمب شد.

حسین حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت واحد‌های آلاینده جزو وظایف اصلی محیط زیست است، گفت: منهول خروجی فاضلاب یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی رجه این شهرستان به دلیل آلایندگی بسته شد.

او افزود: پیش از این تذکراتی به این واحد صنعتی برای اصلاح خروجی پساب‌ها داده شده بود، اما چون به این اخطار‌ها توجهی نشد امروز با حضور کارشناسان محیط زیست خروجی فاضلاب این واحد بسته شد.

حیدپور با بیان اینکه مجرا‌های خروجی فاضلاب این واحد تا زمانی که برای رفع آلایندگی اقدام نکند بسته خواهد ماند، ادامه داد: کارشناسان محیط زیست با مراجعه به این واحد صنعتی از پساب خروجی نمونه برداری می‌کنند و اگر استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت کرده باشد رفع پلمب خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: اداره محیط زیست پس از مشاهده تخلفات زیست محیطی در واحد‌های صنعتی در دو مرحله تذکر و اخطار کتبی می‌دهد و چنانچه نسبت به اصلاح این آلایندگی اقدامی نشد خروجی پساب واحد آلاینده بسته خواهد شد.

او افزود: چنانچه این واحد آلاینده بعد از بسته شدن خروجی پساب اقدامی برای حل مشکل پساب انجام ندهد به مراجع قضایی معرفی و پلمب خواهد شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل با بیان اینکه بسیاری از واحد‌ها به تذکرات محیط زیست تمکین و روند را اصلاح می‌کنند، ادامه داد: ۱۲ تصفیه خانه فقط در یکسال گذشته در این شهرستان بهره برداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار